اقتصاد مسکن

نمی‌دانی؟ یادبگیر؛ نمی‌توانی؟ بخواه!! - تقریر حقیقت، تقلیل مرارت

نمی‌دانی؟ یادبگیر؛ نمی‌توانی؟ بخواه!! - تقریر حقیقت، تقلیل مرارت

اقتصاد مسکن

نوشته‌های ایمان عابدی

زندگی در حال

يكشنبه, ۴ دی ۱۴۰۱، ۰۹:۲۴ ق.ظ

بحران‌های روانی و ذهنی بشر امروز در جهان مدرن بیش از هر زمان دیگری سر برآورده و عدم معنا داری زندگی، بی‌هدف بودن و نداشتن پشت‌کار از نتایج و آسیب‌های مشکلات درونی آدمی است.
کتاب‌های انگیزشی، کلاس‌های انگیزشی و حتی نحله‌های منحرف عرفانی که گه‌گاهی در کشور جنجالی بپا می‌کنند ظاهرا در پی سر پاسخ دادن؛ ولی واقعا در پی سو استفاده و کاسبی از همین نیاز انسان هستند. پاسخی که نه‌تنها نیازهای درونی و معنوی انسان را برآورده نمی‌کند بلکه بر مشکلات بشر می‌افزاید.
من اگر به‌جای مسئولین صداوسیما بودم فیلم جنگجوی صلح‌طلب (Peaceful Warrior) را آن قدر پخش می‌کردم که در ذهن همه مردم نهادینه بشود. بنظرم یک سبکی از زندگی را معرفی می‌کند که بعد از دیدن فیلم هر کسی با دست بر پای خود می‌زند و می‌گوید کاش منم اینطور زندگی می‌کردم. این فیلم الگوی یک سبک زندگی آرمانی را برخلاف آن منحرفین و کاسبان ارائه می‌کند.
پیر دانای داستان برای جوانک خام فیلم بنام «دان» یک سبک‌زندگی می‌سازد که دقیقا امروز همه احتیاجش داریم. آرامش، در لحظه زندگی کردن، اهمیت دادن به اهداف بجای نتیجه، سرخورده نشدن از نتیجه ناموفق و بسیاری از آرزوهای روانشناختی ما!
بجای هدر دادن پول در کلاس‌های انگیزشی که گاهی نقل مطالب و محافل طنز می‌شود؛ این فیلم را بارها ببینید.
سبک زندگی درست یک هنر است، مثل موسیقی و نقاشی فقط با تمرین بدست می‌آید. تمرین کنیم مطلوب‌های روانشناختی را در زندگی پیاده کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی