اقتصاد مسکن

نمی‌دانی؟ یادبگیر؛ نمی‌توانی؟ بخواه!! - تقریر حقیقت، تقلیل مرارت

نمی‌دانی؟ یادبگیر؛ نمی‌توانی؟ بخواه!! - تقریر حقیقت، تقلیل مرارت

اقتصاد مسکن

نوشته‌های ایمان عابدی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

در مطالب زیر از ترجمه آقای دشتی و شرح آقای مکارم شیرازی استفاده شده است. برخی توضیحات حقیر نیز در خلال متن و برخی در پایان هر قسمت گفته شده است.

نامه به فرماندار بصره، عثمان بن حنیف انصارى که دعوت مهمانى سرمایه دارى از مردم بصره را پذیرفته بود:

ضرورت ساده زیستى کارگزارانپس از یاد خدا و درود اى پسر حنیف، به من گزارش دادند که مردى از سرمایه داران بصره، تو را به مهمانى خویش فرا خواند و تو به سرعت به سوى آن شتافتى خوردنى هاى رنگارنگ براى تو آوردند و کاسه هاى پر از غذا پى در پى جلوى تو نهادند. گمان نمى کردم مهمانى مردمى را بپذیرى که نیازمندانشان با ستم محروم شده و ثروتمندانشان بر سر سفره دعوت شده اند، اندیشه کن در کجایى و بر سر کدام سفره مى خورى. پس آن غذایى که حلال و حرام بودنش را نمى دانى دور بیفکن و آنچه را به پاکیزگى و حلال بودنش یقین دارى مصرف کن.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۷ ، ۱۶:۴۰
ایمان عابدی


استاد مصطفی ملکیان متولد ۱۳۳۵، از علاقه مندان به فلسفه اخلاق،روانشناسی و فلسفه تحلیلی که بگفته خودش پنج دوره زندگی را گذرانده است. 1. بنیاد گرایی 2. سنت گرایی 3. تجدد گرایی 4. اگزیستانسیالیسم 5. عقلانیت و معنویت که آخرین مرحله و نتیجه پروژه فکری وی است. وی به طور خاص در فلسفه، تاریخ تمدن غرب و  فلسفه غرب، عرفان های شرقی، روانشناسی و فلسفه علوم انسانی صاحب نظر برجسته ای است. 

ایشان اقتصاددان نیستند لذا مباحث منظمی در اقتصاد ارائه نکرده‌اند و تنها می‌توان از خلال سخنرانی‌ها و دیدگاه‌های مختلف ایشان نظرات اقتصادی را پیدا کرد. بنده نیز سعی کردم تا جایی که این نظرات را شنیده‌ام جمع‌آوری کنم.آرای اقتصادی استاد مصطفی ملکیان به‌صورت موردی در زیر لیست شده‌اند. تقریبا اصلی ترین نظرات ایشان که به اقتصاد مربوط میشود آورده شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۷ ، ۱۶:۲۹
ایمان عابدی

برای بیان دلالت‌هایی که اقتصاد هیتلر برای اقتصاد مقاومتی دارد اولا به مقایسه فضای آلمان با فضای فعلی کشورمان میپردازیم، اگر فضا از جنبه های اساسی آن شباهت داشت میتوان دلالت های قوی تری را نیز استخراج کرد. لذا سعی شده برای پاسخ به این سوال روشمند تحلیل شود که چرا میتوان از فضای اقتصاد هیتلر برای کشور استفاده کرد و همچنین در ادامه چطور و چه دلالت هایی برای ایران در این زمینه وجود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۷ ، ۱۶:۲۵
ایمان عابدی